30 KILOGRAMI MALKAS UZ 100 KM

Apmeklē mūsu amatnieku forumu – spied šeit!

Vīrs uzbūvējis piekabē gāzģeneratoru un darbina ar to savu Audi 100 «cigāru». Iedarbināšanas process protams ir uz cienītāju, kurināšana, trubu likšana un karbūža tūnings aizņem krietnu pusstundu. Vēl ir jautājums, cik legāls uz ceļa ir šāds pepelacs. Lai gan pieļauju – ja apskatē ar piekabi nerādās, viss varētu būt kārtībā. 


Latvietis ar kārtīgu inžiniera talantu Arvīds Auniņš ir pamatīgi pārveidojis savu Audi 100, pievienojot tam piekabi ar koka gāzes ģeneratoru, lai savu auto varētu darbināt ar malku. Vienas krāsniņas tilpums ir ap 3 kilogramiem, ar ko pietiek aptuveni 35 kilometru veikšanai. Salīdzinājumam - tas ir apmēram tikpat, cik litrs benzīna, bet naudas izteiksmē ieguldījums ir ap 20 centi pret nedaudz vairāk kā eiro. 

 Jāpiebilst, ka šāda veida tehnoloģijas ir pazīstamas jau kopš otrā pasaules kara laikiem, kad daudzās vietās, tostarp Latvijā, materiālu deficīta laikā, auto darbināja koksne. Neviena mašīmbūves kompānija pašlaik sērijveidā šāda tipa vāģus nepiedāvā, tomēr visā pasaulē gana daudz entuziasti ir pacentušies modificēt jau esošos auto šāda tipa degvielai.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru